Friday, October 31, 2008

Kisah Di Bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan hari tu aku dah tunaikan janji aku pada anak-anak aku dan anak saudara ku, memandangkan lepas raya cuti kami tinggal 14 hari je kat malaysia sudah tentu tak sempat bawak anak-anak aku gi swimming so masa bulan ramadhan aku bawak diorang gi mandi laut, asal tak caya ngeh ngeh ngeh. Seronok giler budak-budak tu mandi dalam keadaan cuaca panas terik dah tentu la dahaga kan tapi diorang tetap jugak mandi.

Ada yang bagi alasan nak buka puasa katanya tertelan air laut la, tertelan pasir la dan ada gak yang mengaku tak larat, tapi aku buat deq jer pasal apa pasal sebelum mandi diorang dah janji tak merunggut dan takan buka poser. Apa lagik semua alasan yg di bagi di tolak mentah-mentah, lagipun umur diorang bukan nyer budak-budak tadika semuanya dah belasan tahun beb.

korang tengokla gelagat diorang kat pantai ni, hehehheheheh dah bertahun tak jumpa laut beb dan aku pon tak berani sebenarnya nak bawak mandi laut, pasalnya teringat peristiwa tsunami tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar .






KUIH RAYA

Semangat raya punyer pasal anak-anak aku ngan anak saudara aku ngajak aku buat kuih raya, issshhhh kalau ikut badan dan jadual yang padat tak larat sebenarnya nak buat lagik elok beli jer tapi ok gak buat kuih raya ni pasalnya banyak rumah aku kena bagi so aku rasa bebaloi la aku buat kuih raya tahun ni.

Diam tak diam 5 jenis kuih raya kami buat, kerepek pisang ( ini bibik aku nyer bahagian), tempeyek kacang tanah ( dan ini jugak bibik aku yg buat) dan yang lenlain tu beli jer. Tapi seronok giler buat kuih raya , pasalnya ramai benar pembantu.

Nengok la betapa semangatnyer diorang buat kuih raya hehehehhehehehehehe






No comments: