Sunday, February 15, 2009

CITER SEMALAM

Hari ni budak-budak mengaji so malam ni plan buat Kuih Bakar Bijan ngan Popia Goreng untuk menjamu anak-anak mengaji. Malam ni bak org kata rezeki rimau si su bawak Kek Span, si hanani bawak Meehoon Goreng ngan Puding Karamel.

Ni kalau tak da kelas mengaji memang payah la mak-mak nak berjumpa begitu jugak ngan anak-anak. Anak-anak aku sejak tinggal kat sini tak berkesempatan nak main bola sepak ke, roundes ke, naik basikal ke. Hidup diorang sekang ni tu la tu komputer, PSP, WII, tengok TV, tido makan ngan gaduh. Tu la sampai aku gaduh ngan anak-anak aku ni kedekut betul nak bagi pinjam komputer diorang kalau diorang dah pegang komputer memang tak da chance la aku nak hapdet blog ke, nak balas email ke, nak nengok facebook ke isshhhhhhhh sabau jer la.

Sure gaduhnyer ngan budak-budak ni, cuti sekolah dah nak mula memang tak da harapan la aku nak pegang komputer, jawapnyer aku duduk kat dapor jer la masak, masak dan masak. Aku kena bersiap sedia mental ngan fizikal ni kompem budak-budak ni menyepahkan rumah, duduk kat dapo ngan bergaduh tak gaduh ngan sesama diorang sure gadoh ngan aku la jawapnyer.

No comments: